Wat leuk dat je met ons meegaat als vrijwilliger!

Graag informeren we jou over het vrijwilligerswerk dat je bij ons aan boord gaat doen. Op deze pagina vind je meer informatie over wat je precies kunt verwachten, hoe je bent verzekerd, de gedragscode, je reiskosten en de mogelijkheid om samen te reizen.

Binnenkort is het zover en sta je klaar om aan boord te gaan. In de meeste gevallen nodigen we je uit om de avond vóór de aankomst van de gasten in te schepen. Op deze avond krijg je de kans om alvast de sfeer te proeven en te genieten van een gezellige maaltijd met je mede-vrijwilligers voor die week. Als het je eerste keer is, hoef je je geen zorgen te maken. Je wordt hartelijk ontvangen met een rondleiding waarin je alles te weten komt over het reilen en zeilen aan boord. We nemen de tijd om je uit te leggen hoe alles precies werkt. Daarnaast krijg je een voorproefje van de taken die je gedurende de week gaat uitvoeren.

 

Ervaringen van gasten

Wij hebben genoten van de geweldige samenwerking die jullie onderling hadden als vrijwilligers. Dat straalde uit naar ons als vakantieganger.

Ervaringen van vrijwilligers

Ik vind dat het heel professioneel is aangepakt en georganiseerd. Met veel ruimte voor inbreng van gast èn vrijwilligers

Ervaringen van gasten

Het was een weldaad! Prima organisatie zowel in de zorg als in het facilitair bedrijf. Dank!

Ervaringen van vrijwilligers

Compliment voor de goede organisatie, mooi, gezellig en hardwerkend team

Ervaringen van gasten

Ik heb een leuke en mooie vakantie gehad, zou graag nog een keer mee willen, het eten en de verzorging waren erg goed, veel buiten geweest, alle lof voor de bediening.

Ervaringen van vrijwilligers

1e Keer op de boot, voelde me welkom, goede begeleiding en aandacht van een ieder, voelde gewoon goed, fijne leuke/gezellige ervaring. Geeft voldoening zulke blije gasten.

Ervaringen van gasten

Ik pieker me suf, maar het gevoel van grote tevredenheid en dankbaarheid overheerst. Het was een heerlijke vakantie. Voor het eerst na 4 jaar en met de zekerheid, dat vakanties voor ons verleden tijd waren. Maar nu is er weer perspectief!

Wat hebben wij voor je geregeld!

Wij hebben een hut met badkamer voor je gereserveerd. Het beddengoed is aanwezig, zo ook handdoeken en washandjes. Alle maaltijden, koffie/thee en water aan boord zijn inclusief. Je ontvangt 10 consumpties t.w.v. € 25,00 voor bijvoorbeeld fris, wijn, bier. Als vrijwilliger ontvang je een polo en/of sloof voor de facilitaire werkzaamheden. Dit combineer je met een zelf meegebrachte zwarte of donkerblauwe broek.

Wat neem je mee?

Buiten een positieve instelling is het belangrijk dat je je standaard bagage meeneemt zoals kleding, nachtkleding en toiletspullen. Voor de facilitair vrijwilligers is het handig om te zorgen voor voldoende zwarte of donderblauwe (spijker)broeken. En aan alle vrijwilligers vragen wij om voor het gezamenlijk diner een witte blouse mee te nemen. Ook wordt er een avond in het thema “Scheepvaart” georganiseerd, dus kleding en/of accessoires in dat thema zijn welkom. Vergeet uiteraard je paspoort of identiteitskaart niet.

Declareren en reiskosten

Reiskosten kunnen eenvoudig worden ingediend via ons online declaratieformulier. Let op: bij gezamenlijk reizen kan slechts één persoon de reiskosten declareren. Houd er rekening mee dat taxikosten en parkeerkosten niet door ons worden vergoed.

Als je de reiskosten liever als gift aan ons schenkt, vul dan het declaratieformulier in en geef aan dat je het bedrag als donatie beschouwt.

Reisinformatie

Enkele weken voor de reis voorzien wij je van de laatste reisinformatie en over het eventueel samen reizen met medevrijwilligers.

Parkeren

Opstapplaats Wageningen
In het gehele havengebied geldt een parkeerverbod. In de straat Nude mag gratis geparkeerd worden.

Opstapplaats Enkhuizen
Bij het NS-station Dirck Chinaplein kun je voor onbeperkte tijd parkeren zonder parkeerschijf of vergunning.

Opstapplaats Lelystad
Gratis parkeren is mogelijk in de wijk ‘Punter’. Vanuit daar is het ongeveer 15 minuten lopen. Betaald lang parkeren kan bij Batiavastad. De kosten bedragen € 3,- per dag, let op deze kosten worden niet door ons vergoed. Ook vanuit hier is het 15 minuten lopen naar het schip.

Opstapplaats Medemblik
Aan de Oosterhaven kan je gratis langs de weg parkeren. Op 6 minuten lopen heb je Parkeerplaats Turfhoek, ook deze is gratis.

Opstapplaats Lemmer
Lang parkeren kan op het parkeerterrein Villa Novalaan 1B. De auto kan daar zonder tijdslimiet gratis geparkeerd worden. Het is dan 10 minuten lopen naar het schip.

Opstapplaats Wijk bij Duurstede
Lang parkeren kan op het parkeerterrein aan de Havenweg 3 (bij de molen). Je loopt in 3 minuten naar het schip.

Openbaar vervoer

Opstapplaats Wageningen
Het dichtstbijzijnde busstation is Hof van Gerderland aan de Costerweg. Vervolgens is het nog ca. 5 minuten lopen naar het schip.

Opstapplaats Enkhuizen
NS-station Dirck Chinaplein ligt op ca. 2 minuten loopafstand van het schip.

Opstapplaats Lelystad
Het dichtstbijzijnde busstation is Bataviahaven. Vervolgens is het nog ca. 5 minuten lopen naar het schip.

Opstapplaats Medemblik
Vanaf station Hoorn pak je de bus naar busstation Oostersingel in Medemblik. Vanaf daar is het nog ca. 4 minuten lopen naar het schip.

Opstapplaats Lemmer
Vanaf station Lelystad pak je de bus naar busstation Emmeloord. Stap daar over op de bus naar Lemmer, bushalte Houtmolen. Vanaf daar is het nog ca. 15 minuten lopen naar het schip.

Opstapplaats Wijk bij Duurstede
Vanaf station Utrecht Centraal (Jaarbeurszijde) pak je de bus richting Wijk bij Duurstede. Stap uit bij Wijk bij Duurstede, bushalte Steenstraat/Centrum. Vanaf daar is het nog ca. 11 minuten lopen naar het schip.

Verzekering

Als vrijwilliger bij het Vakantieschip ben je automatisch, in geval van ongelukken of eventuele veroorzaakte schade, verzekerd via de Gemeente Harderwijk. Voor meer details, kun je terecht op de website van de Gemeente Harderwijk: Verzekering Vrijwilligers.

Hier vind je ook precies wat je moet doen op het moment dat je schade hebt.

Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt. We staan klaar om je te helpen!

Gedragscode en Vertrouwenspersoon

Hoewel we hopen dat het niet gebeurt, begrijpen we dat er onverhoopt vervelende ervaringen aan boord kunnen voorkomen. Ons streven is om dit te voorkomen, maar mocht dit toch gebeuren, dan staan we voor je klaar om hulp en ondersteuning te bieden.

Het is geruststellend om te weten dat we een gedragscode hebben, waar iedereen aan boord zich aan dient te houden. Deze code zorgt voor een veilige en respectvolle omgeving voor iedereen aan boord. Daarnaast hebben we een toegewijde vertrouwenspersoon beschikbaar, bij wie je altijd terecht kunt. Jouw welzijn staat bij ons voorop, en we zijn er om te zorgen dat je tijd aan boord zo positief mogelijk is.

Schrijf u hier in om onze nieuwsbrief te ontvangen. En blijf zo op de hoogte van onze activiteiten en last minute aanbiedingen.